I dagarna två har ett 30 tal team tävlat och trollat efter öring och lax i Vänern. Resultatet för denna sommartävling blev smått fantastiskt på flera sätt, både i antal fiskar och storleken på dessa!
Flera fantastiska öringar (odlade) kunde fångas med en toppfisk på 10 160 gram! Totalt vägdes över 60 öringar in. Det fångades även flera fina gösar och gäddor som bonusfångster. Vänern kommer också få ett ekonomiskt tillskott, via tävlingen, till mer smoltutsättningar.
Vi gratulerar Team Rapala/ Okuma till segern och kan konstatera att de fiskade galet bra! Ett längre reportage kommer på FishEco.se


